De keuring

De Lada is nu wel in Nederland maar moest na 10 jaar schorsing wel gekeurd weer APK gekeurd worden.

Op 2 januari de auto bij Garage Ronald Brak (IJsselstein) neergezet. Uit de voorkeuring bleek dat er een paar dingen aangepakt moesten worden om aan de maatstaven van de keuring te voldoen.

  • Banden
  • Hulpstuurhuis
  • Wiellager
  • Uitlaat
  • Stofhoes aandrijfas

Het opvragen van de desbetreffende prijzen bij de leverancier duurde een beetje lang dus ik ben online maar eens opzoek gegaan. Al snel kwam ik op het forum van de Belgische Niva Vrienden terecht. Na het voorstelrondje op het forum gelijk mijn boodschappenlijstje geplaatst. Al snel een reactie gekregen Van Jan (later bleek hij de drijfveer achter de site te zijn), die het hele lijstje op voorraad had liggen. Gelijk een afspraak gemaakt en zondags naar Kessel in Belgie gereden.
Het goede huis bleek snel gevonden. Er stonden 2 en een halve Niva voor de deur. (De halve is een tot aanhanger verbouwde halve Niva). Kennis gemaakt met Jan en de spullen ingeladen. Nog even nagepraat over Niva’s en toen weer snel richting IJsselstein.

De garage was tevreden met de onderdelen en een week later was de Lada goedgekeurd en kon het rijden beginnen! Gelukkig net op tijd van de dag erna lag er 10cm sneeuw. En tot op heden deed ik alles met de motor. Strakke timing dus.

Reageren is op dit bericht helaas niet mogelijk.

Reacties

Maybe there s just something about how driving something more minimal can just free you, to a degree. Being on a camping trip when a bear breaks into your Range Rover and freaks out and shits all over the inside is a tragedy. Being on a camping trip when a bear breaks into your Lada Niva and shits all over the inside is 5 minutes with a hose and a hell of a story to tell over and over again while drinking.

Reactie door Hebergement web op 21 augustus 2016 om 20:44
Dit bericht is geplaatst op 17 februari 2013 om 20:56.