Kruissleutelmoer

Het verhaal gaat dat men de Lada Niva in retrospect heeft onderworpen aan botsproeven. Doodzonde natuurlijk maar wat moet dat moet. De belangrijkste uitkomst was dat deze Russische tank ook stuk kan.

niva-06

Een andere uitkomst is dat de grootste sloper de reserveband onder de motorkap is. Deze geeft alle energie van de botsing 1 op 1 door aan het dashboard (en alles daar achter). Op de foto’s is te zien dat de reserveband nagenoeg ongeschonden de botsing overleeft.

Niva4

Een hele goede reden lijkt mij om het reservewiel te verplaatsen van het motorruim naar het dak. Na het plaatsen van de imperiaal moest er natuurlijk meteen iets op. Dus het reservewiel met spanbanden op het dak gemaakt. Niet de mooiste oplossing maar tijdelijk een prima oplossing. Ik had op het modderpoel forum gelezen dat iemand zijn reservewiel met een kruissleutel in zijn Niva had gemonteerd. Een geniale oplossing vond ik dus dat moet het worden. Alleen nog even een constructie bedenken hoe dit ook op het dakrek mogelijk is.

IMG_5373

Zoals de foto’s laten zien, is dat uiteindelijk gelukt. Een dwarsbalkje voor het dakrek gemaakt en een moer op de kruissleutel gelast. Een draadeind ertussen en klaar.

 

 

Reageren is op dit bericht helaas niet mogelijk.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Dit bericht is geplaatst op 15 april 2013 om 19:31.